Ga naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag met betrekking tot het festival? We hopen hem alvast voor je te kunnen beantwoorden. Neem een kijkje in deze lijst van veelgestelde vragen.

Is jouw vraag niet beantwoord na het lezen van deze pagina? Stuur dan een e-mail naar kassa@springutrecht.nl. Onderstaande vragen hebben betrekking op de editie SPRING 2024.


Wanneer start de ticketverkoop?

De online kaartverkoop start donderdag 4 april om 12:00 uur. Dit jaar is er alleen online verkoop van tickets, er is geen fysieke kassa tijdens het festival.

Waar koop ik een ticket?

Tickets koop je online via onze website.

  • Kies op de Homepage voor Bekijk Programma of ga naar Menu en kies voor Programma en kies een voorstelling
  • Klik op de ‘Tickets’ knop bovenaan de pagina, je ziet dan een overzicht van alle vertoningen van de voorstelling.
  • Klik op de ‘Tickets’ button van de voorstelling die je wilt zien.
  • Login of maak een account aan.
  • Kies je kaartsoort en het aantal tickets.
  • Klik op ‘In winkelwagen’ button om de tickets toe te voegen in je winkelmand en klik op ‘Afrekenen’. Of kies ‘Verder winkelen’ als je tickets voor meerdere vertoningen wilt aanschaffen.

Kan ik dit jaar ook een passe-partout of dagpas kopen?

Ja, je kunt ook dit jaar weer een passe-partout kopen. Een passe-partout kost €105,- en met een geldige studentenpas of U-pas kun je een passe-partout met korting kopen voor €75,-. Met een passe-partout kan je €0,00 tickets bestellen voor vrijwel alle voorstellingen tijdens het festival. Een uitzondering is Songs for a Passerby: hier geldt vanwege zeer gelimiteerde plekken een toeslag van €2,50.

Ook kun je een dagpas kopen. Hiermee kun je één dag lang naar alle voorstellingen naar keuze. De dagpas is beschikbaar voor vr 24 mei, za 25 mei, zo 26 mei, vr 31 mei of za 1 juni. De dagpas kost €47,50 en met een geldige studentenpas of U-pas €40,-. Met de dagpas kun je voor alle voorstellingen op één dag €0,00 tickets bestellen. Een uitzondering is Songs for a Passerby: hier geldt vanwege zeer gelimiteerde plekken een toeslag van €2,50.

Hoe werkt de passe-partout?

  • Het is belangrijk dat je de tickets voor de voorstellingen die je wilt zien apart bestelt, ook met een passe-partout. Na inloggen op springutrecht.nl​ kun je voor elke voorstelling een €0,- ticket (kaartsoort ‘passe-partout’) bestellen. Sluit je browser af en open hem opnieuw om de kaartsoort ‘passe-partout’ te zien.
  • Een passe-partout is persoonsgebonden en per passe-partout kun je per voorstelling één €0,- ticket bestellen.
  • Na het bestellen van je €0,- ticket ontvang je een bevesting per e-mail. De voorstelling wordt geladen op je passe-partout pas. Je ontvangt geen e-ticket(s). Als je ook reguliere tickets hebt besteld dan ontvang je daarvoor wel e-tickets.
  • Aan de deur scannen we je passe-partout pas. Dit is je entreebewijs voor de voorstelling.
  • Je kunt je volledige bestelhistorie zien na inloggen op springutrecht.nl​.
  • Wees op tijd met het bestellen van passe-partout tickets. Voorstellingen kunnen uitverkocht raken.
  • Kom op tijd voor de voorstellingen. Na aanvang is toegang niet meer mogelijk.
  • Heb je tickets besteld en kun je uiteindelijk toch niet naar de voorstelling? Na inloggen op springutrecht.nl kun je jouw €0,- ticket annuleren. Mocht dit niet lukken of heb je andere vragen? Stuur een mail naar kassa@springutrecht.nl. Bij voorbaat dank!
  • Let op: voor de voorstelling Songs for a Passerby betaal je een toeslag van €2,50.

Hoe werkt de dagpas?

  • Het is belangrijk dat je de tickets voor de voorstellingen die je wilt zien apart bestelt, ook met een dagpas. Na inloggen op springutrecht.nl​ kun je voor elke voorstelling een €0,- ticket (kaartsoort ‘dagpas’) bestellen. Sluit je browser af en open hem opnieuw om de kaartsoort ‘dagpas’ te zien.
  • Een dagpas is persoonsgebonden en per dagpas kun je per voorstelling één €0,- ticket bestellen.
  • Je krijgt dan een e-ticket per mail toegestuurd. Dit is je toegangsbewijs. Laat deze scannen bij de kaartcontrole.
  • Wees op tijd met het bestellen van dagpas tickets. Voorstellingen kunnen uitverkocht raken.
  • Kom op tijd voor de voorstellingen. Na aanvang is toegang niet meer mogelijk.
  • Heb je tickets besteld en kun je uiteindelijk toch niet naar de voorstelling? Na inloggen op springutrecht.nl​ kun je jouw €0,- ticket annuleren. Mocht dit niet lukken of heb je andere vragen? Stuur een mail naar kassa@springutrecht.nl. Bij voorbaat dank!
  • Let op: voor de voorstelling Songs for a Passerby betaal je een toeslag van €2,50.

Kan ik ook op locatie tickets kopen aan een kassa?

Nee, er zijn dit jaar geen kassa’s op locatie. Je kan tickets bestellen via onze website.

Hoe kan ik mijn bestelgeschiedenis zien?

Klik op het winkelwagentje rechtsboven aan de pagina en log in. Onder ‘Mijn account’ vind je je ‘Bestelgeschiedenis’. Hierin staan alle aankopen die je hebt gedaan. Soms duurt het even voordat een aankoop hier verschijnt. Bij alle voorstellingen in de toekomst vind je een link om de tickets opnieuw te laten sturen.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

Meestal is dit op te lossen. Kijk eerst in jouw account of de aankoop daar is terug te vinden onder ‘Bestelgeschiedenis’. Dat duurt soms even. Gebeurt dit niet, neem dan contact met ons op. Meld zo mogelijk de foutmelding en het transactienummer. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt automatisch een e-mail met een toelichting.

Ik heb geen e-ticket ontvangen of ben deze kwijtgeraakt. Wat nu?

Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Die komt normaliter binnen enkele minuten aan. Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je springutrecht.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.

Heb je een account? Log dan in op ‘Mijn account’ via deze website, hier heb je toegang tot al jouw tickets.

Kan ik aan tickets komen voor een uitverkochte voorstelling?

Als er online geen kaarten meer zijn, dan zijn ze op. Wij houden geen kaarten apart voor voorverkoop. We werken ook niet met een wachtlijst. Soms komen er vlak voor de voorstelling nog kaarten vrij van mensen met een passe-partout of dagpas die ze geannuleerd hebben. Het is dus goed om de website in de gaten te blijven houden.

Hoe beheer ik mijn account?

Log in op jouw account. Daar kun je jouw wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen en je aankopen inzien. Je kunt daar ook jouw account opheffen en jouw gegevens laten verwijderen.

Ik heb een los ticket voor de verkeerde voorstelling gekocht of ik kan niet meer naar de voorstelling gaan. Kan ik mijn aankoop retourneren of ruilen?

We kunnen helaas geen geld terugstorten voor reeds gekochte tickets. Het is niet mogelijk om bestelde tickets in te ruilen voor tickets voor een andere voorstelling.

Ik kan niet meer naar de voorstelling die ik op mijn passe-partout of dagpas geladen heb. Wat nu?

Passe-partout en Dagpas tickets kunnen via de website geannuleerd worden. Log in op je account. Onder ‘Mijn Account’ vind je ‘Bestelgeschiedenis’. Hier kun je de desbetreffende bestelling annuleren. Lukt dit niet? Stuur een mail naar kassa@springutrecht.nl.

Kan ik betalen met een cadeaukaart?

Op dit moment worden waardebonnen (zoals de Podium Cadeaukaart) niet geaccepteerd.

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

Kan ik met mijn Podiumpas een voorstelling bezoeken?

Het is helaas niet mogelijk om met een Podiumpas een voorstelling te bezoeken.

Kan ik met We Are Public naar een SPRING-voorstelling?

SPRING werkt in 2024 samen met We Are Public voor de volgende voorstellingen: Thanks for Being Here, HmadchaKono atari no dokoka (Somewhere around here), Ways to listen to a river, All watched Over by Machines of Loving Grace, Haribo Kimchi, Within Cells InterlinkedUna Isla, Musa Insistente, en Unbearable Darkness. Als je een We Are Public-pas hebt kun je via hun website tickets reserveren voor deze voorstellingen. Let op: er is maar een beperkt aantal WAP-tickets beschikbaar.

Beweging aan Beweging uit