Backstage
Hier vind je nieuws, achtergrondartikelen en interviews met makers van het festival.
Haribo Kimchi: extra voorstelling toegevoegd!
Haribo Kimchi speelt nu ook op zondag 22 september om 20:00. Ook organiseert SPRING een contextprogramma rondom de productie met een aftertalk en een workshop.
2 nieuwe vacatures voor het SPRING kernteam
Wil jij deel uitmaken van het SPRING kernteam? Dit is je kans! SPRING heeft nu 2 vacatures openstaan: Hoofd Marketing & Communicatie en Office Assistant.
Goed nieuws: SPRING ontvangt meerjarige subsidie!
Vandaag kreeg SPRING het goede nieuws dat we opnieuw een meerjarige festivalsubsidie ontvangen van Het Fonds Podiumkunsten voor de periode 2025-2028. Daarnaast ontving SPRING een paar weken geleden ook een positief financieringsadvies van Gemeente Utrecht voor 2025-2028.
Nieuwe recensie over Kono atari no dokoka in Theaterkrant
"Ik moest huilen aan het eind van de documentaire voorstelling."
Haribo Kimchi in september: koop nu tickets!
De voorstelling Haribo Kimchi, die in mei niet door kan gaan, zal op 21 september om 20:00 en 22 september om 15:00 alsnog plaatsvinden in de Paardenkathedraal. De kaartverkoop is gestart!
Makersduo ontvangt Nieuwe Makersregeling van het Fonds Podiumkunsten
Goed nieuws: ashleyho+domeniknaue ontvangen subsidie voor nieuwe makers!
- Nieuws
Overzicht SPRING 2024
Herbeleef het festival met deze foto's! Slideshow in chronologische volgorde.
Laatste dagen SPRING
SPRING 2024 is helaas afgelopen. Herbeleef hier de sfeer van de laatste paar dagen van het festival!
Recensie over The Filipino Superwoman Band in De Volkskrant
Mina Etemad in De Volkskrant: "Het intelligente en vermakelijke optreden 'The Filipino Superwoman Band' stelt vragen over de rol van Filipijnse mensen in het Westen".
Unbearable Darkness is Keuze van de Criticus in Theaterkrant
Neil van der Linden schreef: "Choy Ka Fai brengt publiek in verwarring met samenwerking met overleden butō-legende."
Recensie over Una Isla in Theaterkrant
Javier López Piñón schreef: "Een eiland, een chatbot en een ode aan de poëzie."
Recensie over (DON’T) LOOK ME IN THE EYES in Theaterkrant
"Dit is het leven zoals veel vrouwen het leven, ook nu nog. In angst, opgesloten, terwijl diep van binnen het verlangen brandt om die andere versie van zichzelf te worden. Ainhoa Hernández Escudero laat met haar indringende en repeterende choreografie voelen hoe veel vrouwen nooit bij het volgende level komen. Gedurfd, een beetje weird, maar uiteindelijk heel krachtig."