Celine Daemen is een regisseur die een grote passie voor opera verbindt met een uitgesproken liefde voor Virtual Reality (VR). Na haar opleiding aan de Toneelacademie Maastricht (2018) maakte ze een eerste aanzet tot het creëren van een eigen signatuur in verschillende producties waarin onderdompeling (immersie) in zowel muziek als in een virtuele omgeving de rode draad vormde. Ze ziet zichzelf als een maker van ‘transdisciplinaire werk’, waarbij de gecombineerde disciplines samen tot een nieuw medium leiden. Waar VR zich vaak richt op het nabouwen van de echte wereld (alsof je werkelijk in het Rijksmuseum of op de Grand Canyon staat) wil Celine juist nieuwe werelden verbeelden en het oneindige potentieel van VR benutten om de blik van de waarnemer naar binnen te richten. Thematisch staan vragen over ‘het zijn’ centraal, met een accent op de innerlijke realiteit in al haar verschijningsvormen: de intuïtie, de verbeeldingskracht en de zogenaamde ‘waanzin’. In haar project De Opera van de Vallende Mens (2018) bijvoorbeeld, zocht Celine binnen de waanzin naar poëzie en bekeek ze de melancholie als een hoopgevende bron van inzicht in het bestaan. De reis naar binnen brengt de toeschouwer in een gebied waar nieuwe associaties ontstaan en nieuwe lagen in het mens-zijn worden aangeraakt.
Kate Moore (1979) is een Australisch-Nederlandse componist van nieuwe muziek. In 2001 studeerde ze Cum Laude af aan de Australian National University met als hoofdvak compositie en elektro-akoestische muziek. Na het behalen van een masterdiploma aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag, is ze sinds 2002 in Nederland gevestigd. In 2013 behaalde ze een Ph.D. van de Universiteit van Sydney. In 2017 ontving ze de Matthijs Vermeulenprijs, de meest prestigieuze Nederlandse prijs voor componisten, voor haar werk The Dam in opdracht van The Canberra International Festival.